Kinderen geven in een tekening uiting van hun gevoelens over vrede.  Tientallen scholen worden door de Lionsclub in hun omgeving uitgedaagd om leerlingen een tekening te laten maken over een jaarlijks wisselend vredesthema, in 2023 'Durf te dromen'. De beste posters mogen meedingen naar een districtsprijs en daaropvolgend naar de landelijke en wellicht daarna de wereldprijs.

De 80 posters  die meedoen via Lions Roermond Regio werden van 24 tm 29 oktober 2023 in de ECI te Roermond geëxposeerd (ECI 13   6041 MA  ROERMOND). Op 29 oktober vond de prijsuitreiking aan de 1e, 2e en 3e prijswinnaars plaats.

Verder informatie via onze Lions Club, of Peace Poster Contest | Lions Clubs International

Als afsluiting van de Peace Poster Contest 2023  hebben de kinderen die hebben deelgenomen op 12 januari 2024 de mooie expositie 'Binnenstebuiten' in het Bonnenfantenmuseum mogen bezichtigen. De kinderen werden onder leiding van twee museumdocenten rondgeleid. Een mooie ervaring om ze kennis te laten maken met kunst en creativiteit, zeker voor de kinderen van het AZC Baexem! Ook dank aan Arriva Touring voor het mogelijk maken van de bustrip naar Maastricht!

Door een vroege start van de voorbereidingen hopen we in 2024 nog meer kinderen te kunnen bereiken voor de Peace Poster Contest.